Testat livet som pank

Publicerat 2011-11-30 kl 21:03:31 Allmänt Kommentarer 1 st
På något vänster så har pengarna denna månaden läckt i från mitt konto delvis för att kassörskan på coop gav mig 20 euro för lite i växel!!! Men jag märkte inte detta förens jag var iväg för at handla för 5 dagar sedan, alltså fredags. Skulle ta ut pengar men det fanns visst inte ett öre, öppnar mitt kära plånbok och hoppas på ett under men där ligger bara en 10 eruro sedel och jag måste ha mat så jag handlar det allra viktigaste för att jag ska överleva. På vägen hem börjar självklart bilen pipa för att den också vill ha mat. Perfekt tajming. Eftersom jag inte har några pengar på mobilen så mejlar jag pappa när jag kommer hem och hjälp. Han ställer upp men påminner om at det ju är helg så bankerna öppnar tar inte emot överföringen förens på måndag sen tar det ju 2 dagar till eftersom jag har italienskt konto. Jippikayey!! Jag ser framför mig hur jag kommer få soppatorsk längst vägen, och hur jag kommer vara tvungen att cykla fram och tillbaka till stallet. MEN så kommer jag på den briljanta idéen om att leta i alla mina jackfickor och jag hittar 20 euro. LYCKA. Denna 20 har jag disponerat mycet väl kan jag meddela hälften till mig och hälften till bilen, rättvist. Har iofs ätit flingor med mjölk i 4 måltider irad. Men idag vackra underbara tisdag så kom pengarna fram och nu är mitt kylskåp fyllt till breden och imorgon ska min kära bil få smaka på bensin i mängder, det är fest.
ungefär så här glad blev jag när jag hittade 20 sedeln i en ficka
Kommentera här


Kommentarer
Postat av: Paulina

hahahha, fil 4 måltider i rad.. påminner mig om när du hade typ 1/2 flaska vatten på en vecka och lite pasta eller vad det var.. haha xD Tur att du hittade de 20 eurosarna iaf! haha :D

2011-11-30 @ 23:12:59
URL: http://www.paulinastjernstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0