Var finns en italiensk bilförares naturliga vett?

Publicerat 2011-11-18 kl 21:13:10 Allmänt Kommentarer 0 st
Grattis till mitt körkort som igår fyllde 2 år. Betyder det att jag kan köra hur fort jag vill nu utan att kunna bli av med körkortet?
På tal om körkort, många i detta land borde inte ha rätten till att ha körkort. Idag blev jag omkörd på högersidan på en enfilig 70 sträcka precis innan en kurva. Jag såg honom inte alls, hade jag kört ut lite till höger så hade jag mejjat ner honom i diket. Idiot. Sen kan de heller inte köra i rondeller, de suger. Ska man svänga till höger håller man sig till höger, det tillhör allmänt vett. Men nej inte här. Här kör man in i rondellen i mitten som om du inte har bestämt eller vet vart du ska sen när din avfart kommer så svänger du ut där utan att blinka eller förvarna.
Helstreckade linjer har jag funderat på om de har samma innebörd som hemma, att man inte får köra om. De skiter folk fullständigt i. Alla är omkörningskåta till tusen. Det är som att varje omkörning är en vinst, du blir ett snäpp bättre bilförare för varje omkörning. Att köra om 50 meter innan en rondell ger 5 pluspoäng och att köra om i skymd sväng när det bara finns en fil där mötande trafik har 2 filer var av en är för de som ska svänga till vänster, klarar du denna omkörning har du 10 pluspoäng så länge du inte kör på den mötande bilen som ska svänga till vänster, då förlorar du ett liv. Men en italienare har ju 3 liv så det är 2 liv kvar innan det är game over.
Kommentera här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0